Hora i data actual: 19 abr. 2024, 16:39




Publica un nou tema Respon al tema  [ 126 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
Construcció artesanal d'altaveus (speaker plans) 
Autor Missatge
Moderador
Avatar de l’usuari

Membre des de: 30 ago. 2007, 23:53
Entrades: 1816
Ubicació: Ja he tornat
Col·lectiu: yukomate
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
Citació:
si aconsegueixo enganyar als colegues per muntar-ne algun intentaré fer fotos i penjar-les per aquí!


Noi, em sembla que aixo mes que enganyar als col.legues es estar convencut de tenir les eines i les habilitats adequades i posar-t'hi a treballar tu.

Ara, que si els colo.legiues son fusters i electricistes ja es un aaltra cosa.

Sort

_________________
[FORMAD BANDAS.TOMAD CASAS.MUERTE AL ESTADO Y VIVA LA ALEGRIA]


09 juny 2009, 16:32
Perfil
Usual member
Avatar de l’usuari

Membre des de: 23 ago. 2007, 15:00
Entrades: 177
Ubicació: Out of space!
Col·lectiu: .:[BASS NATURAL]:.
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
Si, tio. Resulta que tinc un col·lega que te un taller (el seu pare es fuster) i un altre col·lega que esta estudiant enginyeria en imatge i sò.

De moment no estan gaire convençuts de fer-ho però jo penso que val la pena. Ja els convenceré.

http://www.eighteensound.com/index.aspx ... nMenu=kits

en aquesta pàgina hi ha més planos per a fer subs.

De moment m'he mirat de fer uns subs bastant senzillets amb un altaveu de 15".

L'altaveu que m'he mirat és un Fane de 425W RMS. aquí hi ha el link: http://es.euroguitar.com/accesorios-sonorizacion/fane/sovereign/sover15425/122132.html

Imatge

Algú que alguna vegada hagi construit una caixa em pot donar algun consell o recomanació? gracies.

Salut!


09 juny 2009, 20:14
Perfil
Pseudo-intelectual Perrofláutico
Avatar de l’usuari

Membre des de: 05 abr. 2006, 02:05
Entrades: 2523
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
Tampoc és que siguin molt simples, eh! Pensa que les corves i els angles són molt complicats, però si disposes d'una fusteria per currar la cosa canvia evidentment.

El plànol que ha posat el J!, per exemple, jo el veig molt més factible, només porta un parell d'angles que semblen bastan senzillets. El que passa és que les fotos no s'acaben de correspondre amb el plànol, els hi falta el tobogan i hi han afegit un suport. La veritat és que tenen molt bona pinta aquestes imitacions d'scoop. Saps per quin cono estan dissenyades J!?

_________________
No sólo se ataca para hacer daño a alguien, para vencerle, sino a veces por el mero deseo de adquirir conciencia de la propia fuerza.


09 juny 2009, 20:29
Perfil
Site Admin
Avatar de l’usuari

Membre des de: 27 set. 2004, 19:23
Entrades: 5719
Ubicació: Barna²³
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
J! ha escrit:
[1*18" 1/4D'onde] RCF ESW1018


crec que diu que son de 18"
per a més informació s´haurà de buscar pel model (RCF ESW1018) o mirar directament al post, que allà en parlen:

http://mst-one.forumactif.com/bass-f38/ ... -t2454.htm

ILO (at MST-one) ha escrit:
Beau boulot! Bon je pense vraiment qu'entre ce 18LFN401 et le 18LFN402 que RCF a fait très fort! J'ai des bonnes news au sujet du 18P1200Nd qui sort un super son en BR (au passage, l'USB Sub est optimisé pour un FTR18-4080FD : http://professional.celestion.com/pro/p ... 4080FD.pdf et je vous invite à comparer ses caractèristiques entre les deux RCF et le Beyma pour voir quel est celui des trois s'en approche le plus...)

PS: pour les cables, One a raison de plus faudrait du bon cable genre du 2x4mm² de marque Klotz et un bornier Speakon (le modèle rond avec déport large pour les vis) de marque Neutric.


09 juny 2009, 20:52
Perfil WWW
Underave Freak
Avatar de l’usuari

Membre des de: 05 oct. 2005, 20:49
Entrades: 999
Ubicació: Barnacity
Col·lectiu: SOUND ARMY
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
amos a ver gente pensar i eso si que es asi que cada cajon fue diseñado para un cono. que luego tu puedas añadirle otro de caracteristicas parecidas es aceptable pero nunka rendira igual que para su cono original.

tekkadict si realemente estas interesado yo te echo un cable en cuanto a electronica del audio se refiere si tu me echas un cable en cuanto a buenos precios en la carpinteria por qeu es lo que nos falta.

P.D. yo no estudi ingenieria pero en el grado superior ya e aprendido mas que suficiente para hace rlo que haga falta.

_________________
Sound Army


09 juny 2009, 21:10
Perfil
Usual member

Membre des de: 01 oct. 2004, 22:43
Entrades: 658
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
La pàgina aquesta és bastant cara e?

A més els conos que dius no són per a altaveus profesionals. Son més per amplis de guitarra.

Per 10€ més pillat el Kappa15 lf a la Thomann!

Els scoops RCF vaya pepino! A més es bastant facil de fer


09 juny 2009, 21:58
Perfil
Usual member
Avatar de l’usuari

Membre des de: 23 ago. 2007, 15:00
Entrades: 177
Ubicació: Out of space!
Col·lectiu: .:[BASS NATURAL]:.
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
Merci!

Si, es cert, el cono que estava mirant és per amplis de baix :lol:

He estat mirant per thomann i em el que més m'ha convençut és el que m'ha indicat el kapita voll, Eminence kappa 15LF 600W RMS x 109 €. A més està indicat com a adequat per a fer la caixa HD 15 Horn.
També hi ha el Eminence kappa PRO 15 LF per 13 € més, però val la pena?

Be, ara només em faltarà la fusta (suposo que el millor és fer servir MDF, no?) i la part d'electrònica. Algú sap d'on puc treure el plantejament del circuit i les bobines/resistències que fan falta?

Sarto si m'ajudes amb la part d'electrònica em faries un favor. Jo no puc fer res per tu, ja que la fusteria no és meva.

Moltes gràcies!!


10 juny 2009, 12:07
Perfil
Pseudo-intelectual Perrofláutico
Avatar de l’usuari

Membre des de: 05 abr. 2006, 02:05
Entrades: 2523
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
Jo estic fent uns bass reflex que també calçaran uns kappa LF. Pensa que els PRO reprodueixen un rang de freqüències diferent, per tant, si la caixa t'indica el Kappa LF com a cono recomanat, jo tiraria per aquí (Per cert, la recomanació te l'ha fet el Löuis).

Les bobines, resistències.... No sé a què et refereixes. Et recordo que estàs fent unes caixes de greus-subgreus. No necessites filtres ni res per l'estil (suposo que ho retallaràs desde un crossover que és molt més barat i útil), i el cono, evidentment ja porta la bobina de coure i tot el necessari per sonar. Només necessites cable i un conector per fer-ho sonar.





P.D. Lluís, t'animes a fer els altaveus que ha penjat el J!? Com ho veus per calçar-los-hi els Fane de 200€ - 800wts? Pot ser un pepino molt considerable, i a més 18's.... Pfff. Algú em deixa pasta?????

_________________
No sólo se ataca para hacer daño a alguien, para vencerle, sino a veces por el mero deseo de adquirir conciencia de la propia fuerza.


10 juny 2009, 12:23
Perfil
Underave Freak
Avatar de l’usuari

Membre des de: 05 oct. 2005, 20:49
Entrades: 999
Ubicació: Barnacity
Col·lectiu: SOUND ARMY
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
realemente un crossover es mas barato pero es mas incomodo.

si todas tus kajas llevan filtros es mucho mas komodo para enchufar i listo. i asi solo has de lelvar cajon i etapas. te ahorras cables dolores de cabeza para dupilcar mas señales...

relamente depende los ke vaias a hacer tekaddikt ponte un crossover si no kedamos un dia i te enseño el Apasionante mundo de .... LA PUTA ELECTRONICA XD jhajhajhajhajhah

_________________
Sound Army


10 juny 2009, 12:53
Perfil
Usual member
Avatar de l’usuari

Membre des de: 23 ago. 2007, 15:00
Entrades: 177
Ubicació: Out of space!
Col·lectiu: .:[BASS NATURAL]:.
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
Ah, doncs així encara més senzill!!

Jo em referia al filtre de la caixa per no haver de fer servir crossovers, però si son barats i t'estalvien feina...

Suposo que a la mateixa thomann puc trobar crossovers no? Començo a mirar-m'ho...

Gràcies!


10 juny 2009, 13:41
Perfil
Usual member
Avatar de l’usuari

Membre des de: 23 ago. 2007, 15:00
Entrades: 177
Ubicació: Out of space!
Col·lectiu: .:[BASS NATURAL]:.
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
Ups...

El més barat que he trobat és aquest:

BEHRINGER CX2310 SUPERX PRO x 69 €

No és excessivament car, però si surt molt més a compte fer-me el meu filtre, així ho faré. Què em recomaneu?

Un altre dubte que tinc és si n'hi ha prou amb un crossover per a TOT l'equip? tinguis 2 altaveus o en tinguis 20

Aleshores potser si que surt a compte...

Merci


10 juny 2009, 13:46
Perfil
Pseudo-intelectual Perrofláutico
Avatar de l’usuari

Membre des de: 05 abr. 2006, 02:05
Entrades: 2523
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
Home, aquesta és la gràcia. Poder moure tot l'equip amb un Xover. De totes maneres jo en pillaria algun de més car. Mira't el DBX per exemple.

No només és recomanable pel preu, pensa que segons on o com montis l'equip et pot interessar retallar les freqüències d'una manera o una altra, per evitar boles, donar més cos, el que sigui. A més, per futur equip que puguis tenir sempre el tindràs, ja que si no compres full-range les caixes acostumen a anar sense filtres interns.

A més, pensa que fer els filtres no és algo tan senzill. Jo de fet no posava un cono meu en mans d'un filtre dissenyat pel Sart (XDDDD), i encara que te'ls fabriquis tu mateix, a la llarga et surtirà més car.

_________________
No sólo se ataca para hacer daño a alguien, para vencerle, sino a veces por el mero deseo de adquirir conciencia de la propia fuerza.


10 juny 2009, 14:50
Perfil
Usual member
Avatar de l’usuari

Membre des de: 23 ago. 2007, 15:00
Entrades: 177
Ubicació: Out of space!
Col·lectiu: .:[BASS NATURAL]:.
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
Ok, moltes gracies filldeputaambclasse XD!

Veig que és una inversió que val la pena.

Una altra questió és el tema de les etapes de potencia. Si per exemple tinc dos subs de 600 W a 8 ohms haig de tenir una etapa d'exactament 600 W a 8 ohms, no?

es a dir necessito una etapa per cada parella d'altaveus i a més de la mateixa potència i impedància?


10 juny 2009, 15:12
Perfil
Underave Freak
Avatar de l’usuari

Membre des de: 05 oct. 2005, 20:49
Entrades: 999
Ubicació: Barnacity
Col·lectiu: SOUND ARMY
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
hijoputaconclase ha escrit:
de fet no posava un cono meu en mans d'un filtre dissenyat pel Sart (XDDDD),

antes que nada tekadikkt ke sepas ke las kajas de este hombre las he hecho yo ke todos los cables los e hecho yo i demas kosas.

pero bueno vovleindo al asunto
tekaddict ha escrit:
Una altra questió és el tema de les etapes de potencia. Si per exemple tinc dos subs de 600 W a 8 ohms haig de tenir una etapa d'exactament 600 W a 8 ohms, no?


vale puedes tener una etapa de potencia de 2 CANALES que dcada uno te de 600W a 8ohms.

ahi v auna ley de la electronica: 8ohms + 8ohms = 4ohms EN PARAL·LELO
EN SERIE 8+8=16

Casi siempre se konekta en paralelo. es mu raro ver conectores que te vengan de Serie conectados en serie.

Lo mismo te sale mas barato buaskarte una etaapa que de 1200W por canal a 4ohms y asi te sobra 1 canal.

Auneuq muchas etpas de las que encuentres que te den 600W a 8ohms es probable que tambien a 4ohms trabajen en 1200W . mirate por thomann.es

_________________
Sound Army


10 juny 2009, 19:55
Perfil
Usual member

Membre des de: 01 oct. 2004, 22:43
Entrades: 658
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
A més que si li poses filtre als subs, només que te'n facis més de 2 ja casi et surt al preu d'un Crossover.

No compris Behringer aka Berrinche.

hijoputaconclase ha escrit:
Lluís, t'animes a fer els altaveus que ha penjat el J!? Com ho veus per calçar-los-hi els Fane de 200€ - 800wts? Pot ser un pepino molt considerable, i a més 18's.... Pfff. Algú em deixa pasta?????


És que aquestes caixes no crec que treguin uns greus molt secs no? I els conos RCF són carets, encara que aguanten peaks altíssims.

Jo estic esperant els greus que ja saps, i dps a fer-ne a mansalva.

Tekaddict, ja aniras informant, i sobretot penja fotos! Ja penjaré alguna dels últims que vai fer quan estiguin acabats de pintar.


10 juny 2009, 21:33
Perfil
Pseudo-intelectual Perrofláutico
Avatar de l’usuari

Membre des de: 05 abr. 2006, 02:05
Entrades: 2523
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
Home, jo diria que del tipus "scoop" és de lu més simple que es deu poder construir. Vulguis que no, ja té molta més compressió que un bass reflex.

_________________
No sólo se ataca para hacer daño a alguien, para vencerle, sino a veces por el mero deseo de adquirir conciencia de la propia fuerza.


10 juny 2009, 21:47
Perfil
Usual member

Membre des de: 01 oct. 2004, 22:43
Entrades: 658
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
home, depen quin scoop et cagues a sobre per fer-lo. Aquest encara que només té un angle i no té el tobogan.


11 juny 2009, 00:23
Perfil
Usual member
Avatar de l’usuari

Membre des de: 23 ago. 2007, 15:00
Entrades: 177
Ubicació: Out of space!
Col·lectiu: .:[BASS NATURAL]:.
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
be, quan acabi examens i tingui temps demanaré el cono i començaré a fer-ho. Ja penjaré les fotos!

mireu aquest scoop, aixo si que deu ser xungo de fer...

Imatge

algun dia!

Salut!


11 juny 2009, 14:07
Perfil
Usual member
Avatar de l’usuari

Membre des de: 04 oct. 2004, 17:06
Entrades: 612
Ubicació: Terrassa
Col·lectiu: de campo y tralla!
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
tekaddict ha escrit:
Una altra questió és el tema de les etapes de potencia. Si per exemple tinc dos subs de 600 W a 8 ohms haig de tenir una etapa d'exactament 600 W a 8 ohms, no?


si tens dubtes sobre temes de potencia de caixes i amplis fesli un cop dull a aquesta pagina:
http://www.doctorproaudio.com/doctor/te ... tencia.htm


Löuis ha escrit:
No compris Behringer aka Berrinche.


hi ha alguna excepcio...

http://www.behringer.com/EN/Products/DCX2496.aspx

el cacharro aquest que porta crossover + compresor + limitador + ... de behringuer esta força be i treu un so mes que acceptable. surt per uns 250€. un colega el te i l'hem fet servir ja en unes quantes festes i ens ha donat molt bons resultats... a part que al tenir limitador pots estar mes tranquil de no fotreli masa chicha a una etapa o a algun altaveu....



sarto ha escrit:
Auneuq muchas etpas de las que encuentres que te den 600W a 8ohms es probable que tambien a 4ohms trabajen en 1200W . mirate por thomann.es


http://www.thomann.de/es/t-amp_ta2400.htm

aquesta per començar no t'aniria malament...
qualsevol cosa de caracteritiques similars pero de gama alta pica ja bastant mes...

_________________
JINCHONETA IS NOT DEAD


11 juny 2009, 19:33
Perfil WWW
Usual member
Avatar de l’usuari

Membre des de: 23 ago. 2007, 15:00
Entrades: 177
Ubicació: Out of space!
Col·lectiu: .:[BASS NATURAL]:.
Entrada Re: Construcció artesanal d'altaveus
Gràcies didi!


11 juny 2009, 21:51
Perfil
Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 126 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent


Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant


No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :  
cron