Hora i data actual: 01 set. 2025, 06:32

Publica un nou tema Respon al tema  [ 12 entrades ] 
LINUX 
Autor Missatge
Moderador

Membre des de: 30 ago. 2007, 23:53
Entrades: 1816
Ubicació: Ja he tornat
Col·lectiu: yukomate
Entrada LINUX
aquest post va pels frikis de linux k sé que hi ha en aquest fòrum però també pels entesos en programes de produció etc...

El cas és que m'han regalat un portàtil (un sony vaio) i que funciona amb la merda de windows vista. M'han dit que l'ubuntu treballa molt bé i me'l vull instalar, però no estic segur de si programes com l'ableton live són compatibles amb el linux... a més tinc pensat de comprar el serato i enviar música als plats amb el portàtil i tampoc sé si amb linux és possible.
La veritat és que no hi entenc gaire i em vull informar bé abans de fer cap pas. Ah, també m'han parlat de partir la memòria, i no sé si fer-ho o no, depen de si puc prescindir del tot del windows o no, algú em pot aconsellar?

merci per adelantat

26 maig 2008, 15:04
Entrada 
Cuando llegue a casa escribo el post sobre ello, pero estaría bien saber cual modelo es tu sony vaio.

26 maig 2008, 15:34
Moderador

Membre des de: 06 juny 2005, 06:15
Entrades: 7071
Col·lectiu: Rizomatik
Entrada 
Ableton: no compatible.

Codi:
System Requirements
Mac: Any G4 or faster (Intel Mac recommended), 512 MB RAM (1 GB recommended), Mac OS X 10.3.9 (10.4 or later recommended), QuickTime 6.5 or higher, DVD-ROM drive

Windows: 1.5 GHz CPU or faster, 512 MB RAM (1 GB recommended), Windows XP or Windows Vista, Windows compatible sound card (ASIO driver support recommended), QuickTime 6.5 or higher, DVD-ROM drive

Serato: No compatible.

Codi:
The minimum operating system requirements are:

Mac
1 GHz G4
1 GB RAM
OSX 10.3.9 or higher
Intel Macs require Scratch LIVE version 1.5 or higher
Windows
1.5 GHz PC
1 GB RAM
Windows XP with Service Pack 2 or higher
Windows Vista requires Versions 1.7.2 or higher
Note that support for Windows XP and Vista is limited to 32 bit installations. If you have a 64 bit machine and wish to use Scratch LIVE you require the 32 bit version of your operating system. More information on how to install a 32 bit operating system is in this FAQ.
Note that we recommend Windows XP over Vista for performance reasons. By using XP, you can have a lower latency (for a better vinyl feel) and better performance in general.
Please note: this is the minimum requirement to run Scratch LIVE. We recommend you use a higher spec computer, and particularly if you have a large library, you will benefit from having more RAM.

26 maig 2008, 19:35
Moderador

Entrada 
osti, vaia putada, però merci megazero77,

I Disabled, el model no ho sé, però per les enganxines que hi ha per aquí... posa: CPU intel core 2 DUO, Processor t7500, memory 2gb ddr2 sdram, 200gb.....no sé si et serveix.

però pel que diu el mega, suposo que hauré de partir la memòria i deixar bastanta part pel windows pels programes i utilitzar el linux per lo demés, cosa que em limitarà una mica, no se....

26 maig 2008, 19:47
Moderador

Membre des de: 06 juny 2005, 06:15
Entrades: 7071
Col·lectiu: Rizomatik
Entrada 
Consejo. Fuera Vista, bienvenido XP. Ahora, prepárate al viacrucis de encontrar los drivers para XP de tu modelo, porque los señores fabricante de ordenadores ahora se centran en Windows Vista. Suerte.

26 maig 2008, 20:00
Moderador

Entrada 
ia ia, suposo que faré això, si puc, per lo que dius tinc un colega k també té un portàtil nou i està tenint problemes inclús per desinstal·lar el vista.... sino el k faré serà anar a la botiga i demanar k me'n donguin un amb l'XP instal·lat, perquè el meu encara no l'he fet servir gaire, però no sé si colarà...

26 maig 2008, 20:03
Member

Membre des de: 14 nov. 2005, 22:20
Entrades: 66
Entrada 
instalate el xp y el ubuntu a la vez si quieres probarlo.puedes tener los dos sistemas operativos instalados pero cada vez que quieras utilizar uno u otro tendras que reiniciar. tambien hay emuladores de windows para linux pero nose hasta que punto ejecutara programas tipo ableton o serato....no creo que xute .pero todo es informarse. si no recuerdo mal creo que un emulador de esos se llamaba wine o algo asi

26 maig 2008, 20:59
Entrada 
Si no me equivoco tienes el mismo Vaio que yo. Mira en la esquina inferior izquierda del marco de la pantalla si pone VGN-SZ5XN

Aunque no estén disponibles esos programas hay algunos más potentes (pero también mucho más dificiles de usar como Data Base y sus múltiples variantes). La alternativa es virtualizar los programas que necesitas con Wine.

Mira el modelo del Vaio que tienes en donde te he dicho, si tienes el mismo que yo te paso todas las configuraciones necesarias para dejarlo fino.

El único "problema" que vas a tener es que para sacarle el máximo rendimiento le tendrás que meter una Ubuntu 64bits.

26 maig 2008, 22:15
Member

Membre des de: 26 març 2006, 15:05
Entrades: 60
Entrada 
Una alternativa, es l'Ubuntu que et diuen, i el tema drivers (no se com va am el Vaio), però m'he comprat un portàtil fa res, i mels detecta tots automàticament...

No obstant, si et veus limitat i al final has d'acabar tirant per windows .... et recomano que busquis el Windows XP UE SP3 (una versió modificada del windows per un tal Bj) que trobo que està mol bé, et ve amb els "servis packs" posats, i lo bo es que també amb programes tipo mozilla, l'office, winrars, neros.... coses que et porta temps instalar i són bàsiques, a més tot sense cap tipus de serial o crack.

Per si algú li pica curiositat i sel vol baixar:
http://flakosoft.wordpress.com/2008/05/ ... n-espanol/

Aquesta es la primera web que he trobat, pero n'hi ha moltes mes 8)

27 maig 2008, 01:23
Moderador

Entrada 
cagada, DISABLED, esta en la parta inferior derecha y pone VGN-FZ21S, servira?

con eso que dices de virtualizar con wine, yo ni puta idea, pero si me dais información tengo un colega friki que supongo que puede hacerlo, pero se lo tengo que dejar todo a huevo, a ver que se puede hacer..

ah, i merci també a tu vykon, ho tindré en compte si he de fer servir windows

27 maig 2008, 15:25
Site Admin

Membre des de: 30 abr. 2001, 22:30
Entrades: 9395
Ubicació: Desubicat
Col·lectiu: Skorea Sound
Entrada 
Servir seguro que servirá ;)

En cuanto a lo de virtualizar con wine... (esplicado rápido y mal) wine es un pequeño Window$ que metes en tu Linux para así poder instalar y utilizar las aplicaciones de Window$.

Una vez instalado no tienes más que darle a un "Install.exe" y empezará la instalación del programa. Esa es la parte buena, la mala es que según que programas no son fáciles de configurar correctamente (pero para eso está google ;)).

(\ /)
(O.o)
(> <)
This is Mr. Bunny. Copy and paste Mr. Bunny into your signature so he can achieve world domination!

28 maig 2008, 12:53
Perfil WWW
Moderador

Entrada 
aaaaaaaaaaaah :o

28 maig 2008, 13:00
Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 12 entrades ]