|
Hora i data actual: 18 juny 2025, 00:38
|
Mostra les entrades sense resposta | Mostra els temes actius
|
Pàgina 1 de 1
|
[ 10 entrades ] |
|
Autor |
Missatge |
menta
|
 altaveus nous?
Hola mira, posu aket post x aveura qui em pot donar un consell o almenys dir el que pensa. Porto un tems que em volta la idea de ferme un ekip k comenci a sonar una mica (500W+o-), ja que tenia un amic que domina vastan el tema electronica, circuits...etc. Dons em plantejava la idea de ferm-ho tot jo. Aki ve la pregunta, algu em sabria aconsellar fins a quin punt em sortiria a contra fermo jo, ja sigui per la calitat del so o x el que em costaria? ja que m'ho feia jo mes que res pel tema economic.I si algu que hagi triat el ferse ell lekip d'un certs W, em pot donar una mika dorientacio don treure circuits que resisteixin i on serien mes barats els components.Ja que tenia pensat anar ampliantlo posteriorment. Gracies i s'accepten totes les opinions... x k ara x ara tinc molts duptes.
|
27 gen. 2009, 20:27 |
|
 |
Lanç
Pseudo-intelectual Perrofláutico
Membre des de: 05 abr. 2006, 02:05 Entrades: 2523
|
 Re: altaveus nous?
¿Circuits? No sé si entenc què vols dir, però si em parles d'aquest nivell d'electrònica és que vols fer-te tu matix les etapes?? Si és així poc ajut et puc donar. Pel que fa als altaveus passius en si, per molta menys pasta pots tenir un equip molt més pepino. El més complicat és fer les caixes, lu altre només és instal·lar-ho (conos, trompetes, filtres, conectors...), això ho pot fer fins i tot un gamarús com jo Si el que vols és muntar-te les caixes mira't pàgines com la de speakerplans i altres que trobaràs a l'apartat d'imperdible.
_________________ No sólo se ataca para hacer daño a alguien, para vencerle, sino a veces por el mero deseo de adquirir conciencia de la propia fuerza.
|
27 gen. 2009, 21:48 |
|
 |
sarto
Underave Freak
Membre des de: 05 oct. 2005, 20:49 Entrades: 999 Ubicació: Barnacity
Col·lectiu: SOUND ARMY
|
habere en concepte de altaveus osea la caixa i el cono et surt + barato fer-tho tu a tenirlo ke komprar. pero la mesures i plans de les caixes han de ser exactes a que les caixes es diseñes en concepte del con.
per fer amplificador tink entes ke et kostara molt mes fer-tho a tu en diners i esforç ke komprar fet.
espero haberte servit de algu.
_________________ Sound Army
|
28 gen. 2009, 00:05 |
|
 |
Y-us_zerozone
|
els emplis, fertels tu surt mooool varato, pero tambe n'as de sapiguer mooooooool de mates.... (es a dir electronica teorica, perque l'electronica practica surti be...) pk una cosa s ferte un filtre basic, y l'altre es ferte un ampli pepino....
|
28 gen. 2009, 08:33 |
|
 |
menta
|
es tracta de aixo. el post es diu altaveus x di alguna cosa... jo lo que preguntava era si algu s'havia fet l'ampli ell. x k tinc un colega k sap un cullo de electronica( li molen els robots i akestas kosas... un pirat) k em va dir que ell majudava a fer el que vulges, pero que em tenia que vuscar planols de circuits. I estat mirant x internet, i si ni han pero son mes d'us "domenstic" x diro aixi. I no se si el que tinc que fer es comprarme els components que suportin mes potencia, o al aumentar la potencia ha de tenir algun cacharru mes... X aixo si algu sap de algu que s'agi fet ell un ampli "pepino" si em podria donar una ajuda. Ja que e estat pensant en treure els planols dels fabricants... pero no krek k sigin burrus i els posin a internet. I es que no vull ferme els altaveus i despres kedarme sense ampli ...k ara x ara l'economia esta xunga xD i no krek k doni x comprarme l'ampli. Gracies de totes maneres, ja que no mavia mirat lo del post x fer els altaveus. paz y amor 
|
28 gen. 2009, 15:38 |
|
 |
Lanç
Pseudo-intelectual Perrofláutico
Membre des de: 05 abr. 2006, 02:05 Entrades: 2523
|
Això ja són paraules majors company.
Em sembla que alguna cosa de plànols d'etapes pepines sí que hi ha per internet. Si ho tires endavant mantingue'ns informat que el tema està molt interessant, i si disposeu de temps, molaria catxo fer una espècie de taller de muntatge. A veure qui té cullons d'arriscar les seves caixes per això... XDD
_________________ No sólo se ataca para hacer daño a alguien, para vencerle, sino a veces por el mero deseo de adquirir conciencia de la propia fuerza.
|
28 gen. 2009, 15:53 |
|
 |
Kmpru
Usual member
Membre des de: 16 abr. 2006, 19:25 Entrades: 322
|
Perquè et serveixi d'orientació, jo em vaig fer aquests: http://www.speakerplans.com/index.php?id=gsubAmb el contraplacat de 18 mm i amb els conos Precision Devices. En total els bafles en si em van costar uns 1150 euros la parella. Aquests són del rollo dels que tinc jo: http://www.thomann.de/es/yamaha_sw218v.htmSi vols abaixar el preu considerablement et pots pillar uns Emminence i fer servir DM o aglomerat en comptes de contraplacat, però bueno, això ja depén de la filosofia de cadascú. Amb els subs sempre et sortirà més barato fer-los tu, però els altres la cosa ja s'ajusta molt més, ja que pots trobar bafles tot rang per preus molt interessants, difícils de millorar. Si tires endavant lo dels amplis, passa-ho per aquí, que m'interessa molt. Parlant d'amplis i bafles i tal... a veure si algú em pot contestar: a on està el límit de connectar conos en paral·lel per baixar la impedància sense reventar res? Ja sabeu lo què vull dir una etapa de 400 W per canal a 8 Ohms te'n dóna 800 a 4 Ohms, 1600 a 2 Ohms... Imagino que al baixar la impedància i al tenir un voltatge constant la intensitat deu anar pujant fins a reventar l'etapa... Però bueno, Menta, pregunta-li al teu colega a veure què diu, a lo millor es pot fer un apanyo...
_________________ What is SHELLACHRYMELLAECUM?
|
28 gen. 2009, 19:14 |
|
 |
menta
|
Wuenu di k moltes gracies i que e trovat una web.. on si domineu "bastant" tirant a molt el tema electronica us pot servir de molt, ja que expliquen com ferse fins hi tot els cables xD Esta molt b os poso aki l'adressa: http://www.forosdeelectronica.com/about21390-40.htmlPer poder accedir als planols us eu de registrar, es una putada lo de registrarse... si us interesa de veritat alguna cosa i us voleu registrar mireu la wikipedia alla us explika kom fer els calculs, o a malas deixeu aki el que us pregunta, encara que no crec que la cambiin la resposta es 750. Jo krek que em decidire x un de 1000w que esta molt detallat els passos i tot, ja dic no mho e mirat tot pero te mol bona pinta la web... si n'entens. kmpru jo amb aket personatje no hi parlu mol sobint pero tindrem k kedar x plantejarnos el projecte, kuan pugi li comento i teskrik ok? Lo del taller ho veig dificil pero si de veritat funciona el que fagi, intentare currarme un manual x a gent "normal" amb fotus, i tot pas x pas. Ja que si ens tenim que giar x lo k diu a internet primer ens tindrem que treure algun titol.  segurament que fins a setmana santa amb sort, no estigi llest l'ampli. Ja que el compañ i jo no podem coincidir molt....  Pero buenu intentare anar deixant els progressosx aki. Kualsevol cosa deixeula x aki k entre tots ens podriam estalviar uns euros k venen de puta mara. X cert algu em sabria dir d'on treure conos a bon preu x k esta klar k no tinc 1000 euros x gastarme  .
|
29 gen. 2009, 00:17 |
|
 |
sarto
Underave Freak
Membre des de: 05 oct. 2005, 20:49 Entrades: 999 Ubicació: Barnacity
Col·lectiu: SOUND ARMY
|
kampru!!!!!! me kago en dios no sabioa es faceta tuya de constructor a ti te 'pillare yo por banda un dia por la TDM i te enseño lo ke toyu planeando haber si me sugieres alguna idea o me echas un cable =P ahi va la respuesta kampru ke me lo explikaron ayer en clase de electronica. los amplificadores bienen dados para ke tu les konektes X resistencia(ohmios) entonces una vez cerrado el circuito por ahi correran X Watios. la kosa es ke el fabricante te da unas especificaciones ya que hay amplis ke no bajan a 2 ohmios si tu te cebas i conectas tantos altavoces hasta bajarlos a 2 ohmios. la etapa intentara de golpe soltarte tantos watios(ya que no encuentra kasi resistencia) ke se kemara ella sola al intentar llegar a tantos W. mas o menos ejemplo: si esta etapa es de 1600W puenteada o 800 x canal a 4ohmiso i no pone nada mas de 2 ohmios 400W=8ohmios 800W= 4 ohmios 1600W= 2ohmios si la etpa no ta preparada para soltar 1600W i tu circuito es de 2ohmiso la etapa intntara llegar a los 1600 i PFFFF
_________________ Sound Army
|
29 gen. 2009, 12:53 |
|
 |
Kmpru
Usual member
Membre des de: 16 abr. 2006, 19:25 Entrades: 322
|
XDDDD Em fan un monton de riure aquestes coses autodestructives Però investigaré sobre el tema, em sona haver sentit d'algo que es podia fer, en quan ho trobi ho penjo i només necessitarem tres etapes: una pels subs, una pels mitjos i una pels aguts Quan vulguis tio, aquesta tarda a veure si coincidim
_________________ What is SHELLACHRYMELLAECUM?
|
30 gen. 2009, 14:16 |
|
|
|
Pàgina 1 de 1
|
[ 10 entrades ] |
|
Qui està connectat |
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant |
|
No podeu publicar temes nous en aquest fòrum No podeu respondre en temes d’aquest fòrum No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum
|
|