Hora i data actual: 16 juny 2025, 18:31

Publica un nou tema Respon al tema  [ 12 entrades ] 
M-AUDIO TORQ CONECTIV 
Autor Missatge
Usual member

Membre des de: 10 abr. 2007, 04:33
Entrades: 544
Ubicació: Mount Zion
Entrada M-AUDIO TORQ CONECTIV
Obro aquest post x demanar opinions i recomenacions a la comunitat del foro. Es cert que ja s'ha parlat del tema, encara que ja fa un temps i pot ser algu pot aportar alguna nova impressio.

Ja fa un temps que tinc en mente comprar una interfaz per punxar amb alguns temes digitals, com poden ser SSL (Serato Scratch Live), FS II open (Final Scratch) i Torq Conectiv (M-Audio). He llegit opinions en aquest foro i a hispasonic; i sembla que molta gent acaba pensant el mateix:

1- El Final Scratch es el que te mes nom, pero es el que es menys fiable (es penja bastant sovint). Encara que la opcio del FS II open permet utilitzar softwares tal com el Ableton; tampoc el necessitu per fer loops, ni histories varies. Nomes enllaçar temes q no tink en vinil x faltar d'Euros o que estic començant a produir... ademes crec que el meu portatil moriria si ademes de la interfaz audio, ha de utilitzar el Ableton.

2- El Serato, te les millors opinions, diuen que es fiable al 99%. Pero evidentment, paga paga paga... Encara que tambe he llegit que tots es poden penjar o no; i que el millor que pots fer apart de tenir el PC ben ventilat; tenir els codevinyls nets i les agulles tambe.

Per altre banda, les opinions que he llegit en quant al Torq son molt semblants al Serato: fliable, latencia adjustable (sol aguantar amb baixa latencia), consuma pocs recursos al pc, i permet graduar rapidament el volum que treu una canço en mp3 i un altre en vinil, que com ja sabem; les mp3 sonen bastant mes baix.

A tot aixo, costa 239 pavos en comparacio amb esl 600 del SSL. I si, jo soc dels que penso que lo barato acaba sortint car; pero crec que M-Audio te un rigor en el mon de la musica digital igual que el te Rane, o per exemple Technics, Ecler o Senheisser en lo seu.

Explicat tot aquest rollo, demano si us palu, opinions sobre el Torq; tant gent que l'utilitzi, com que l'hagi utilitzat, com que hagi sentit X comentari sobre ell. Posiblement l'us que li donare sera mes a casa, ja que quan surti a punxar fora puc tirar de la cole de vinils i algun cd si la festa Y o el garito Z te algun cdj. Afegir que fa un temps vai coincidir a la cabina amb un paio que punxava amb el Torq i el tiu estava encantat, i tenia cero coma latencia.

MERCI!

09 set. 2008, 09:37
Member

Membre des de: 26 març 2006, 15:05
Entrades: 60
Entrada Re: M-AUDIO TORQ CONECTIV
Tenia ganes de crear un tema similar, perquè tot just la setmana passada vaig estar provant un "experiment".

Et pots fer el teu final scratch, torq etc... Com? Necessites el següent:

- Els vinilos de timecode (a Microfusa en tenen de Torq, que son els que jo he probat, i si no de final).
- Tarja de so de 2 entrades i 2 sortides (si vols punxar amb els 2 plats)
- Software: si vols utilitzar Torq, agafa Deckadance. Si vols Final, DjDecks. Per mi, en quan a configuració etc, senzillissim el deckadance.

Com jo ho he probat és: 1 vinilo timecode de Torq (16€), tarja de so interna del portatil (2 sortides, 1 entrada), Deckadance instal·lat.

Per conectar-ho: Plat - entrada linea tarja de so - sortida de tarja de so - taula de mescles

La meva experiencia ha estat molt positiva: latencia inapreciable, es pot ajustar i la tinc posada a 11ms (o sigui res!). I va de conya.
L'unic problema que tinc és amb la senyal que arriba del vinilo time-code: quan el vinilo està enviant senyal (girant), el programa funciona bé, interpreta bé que gira, que faig scratch, etc. En canvi, quan el vinil està parat, si pares per exemple + d'1 segon, les poques interferencies que pot tenir la senyal, fa que realment, no es quedi quieta la cansó, i vulgui tirar endavan o endarrere (no se si m'explico...).

Espero que això et serveixi, i a veure si algú sap trobar una solució a aquest (des del meu punt de vista) petit problema.

edit: Una cosa que m'he oblidat, pots punxar discos normals i corrents, a la vegada que tens tota aquesta parafernalia connectada al teu pc (si et decideixes a probar-ho ja et diré com).

PD: deixo el link d'on més o menys he tret info, http://www.bajopresion.com/forum/viewto ... d3ff63803b , aquí tmb hi ha el link d'hispasonic.

09 set. 2008, 09:57
Per la meva experiencia t'explico, Jo tinc el Torq i em va be tant en Vinyl com Cd. Seria un intermitg entre un FS II o Open i un Serato.

T'aguanta be la velocitat y et deixa fer scratch be i pots prepararte el Loops o la posicio per ferlo be.

El Fs II i Open, son molt estables cas van sols quan ja els tens cuadrats, pero potser falla amb scratch.

Lo que tens que fer es potser a part de mirar perque la vols fer servir son las funcionalitats de cada Software i la interfice grafica, ja que hi ha gent com per exemple jo que a vegades per fer servir el cd's faig servir el VirtualDj. Ja que m'agrada la seva interfice grafica i tinc un tema un sobre el altre i pots comprobar si realment van be.

Encara que tambe has de fer servir l'oida, ja que sino faras de lo que diuem per alla de "pinxadiscos".

Amb Torq pots fer servir casi cualsevol Software amb els seus corresponents TimeCode, sempre i quan no siguin exclusius per un programa en concret, exemple:

Final Scratch, no confondre amb Traktor o Traktor Scratch.

El FS II, lo que he dit software i hardware exclusiu.

FS Open, doncs amb cuasi cualsevol software que no sigui exclusiu i amb els seus TimeCode

Serato, amb el seu propi.

I l'altre opcio ue hi ha ara mateix, son la:

NUMARK VIRTUAL VINYL

El Hardware es semblant en conexions al FS amb "in", "out" i "trhu" per fer el pont. Pero per USB no Firewire
I de sortidas de canal sino m'etivoco en te 3, i fa servir en VirtualDj amb la interface grafica i configuracio exclusiva per el hardware encara que si li poses el VirtualDj normal tambe funciona correctament.

I tambe :

Native Instruments Audio 8 DJ

Tens 4 canals de entrada i sortida i pots puntxar a 4 plats.
De software amb Traktor 3 va be, pero lo seu es el Traktor Scratch pero es paga a part 300€ mes.

I tambe tens les opcion que deia "vykon", que es buscar una tarjeta amb multiples sortides i que el Software sigui compatible, encara que et recomano una que sigui sempre ASIO.

Exemple:

ESI U46
o
Maya 44 USB o superior.

Pero lo dit sempre al final dependra de tu, de perque la fagis servir i quis altres Softwares i vulguis.

09 set. 2008, 17:04
Usual member

Membre des de: 10 abr. 2007, 04:33
Entrades: 544
Ubicació: Mount Zion
Gracies Tasman, ja et dic, jo l'us que li donare al Torq seria nomes per afegir cançons a sessions, inclus marcarte un set a pachas entre vinils i codevinyls. Si asegures que el Torq es fiable i pot aguantar, me'n fio. I suposo que el problema del Torq pot ser mes per latencia, pero jo no l'utilitzare per turnabilism ni de conya; i per lo que he llegit, fent turnabilism es on es nota mes el retard entre cada interfaç (Serato, Stanton...). Jo per aixo tiraria de vinil de cauchu.

Una pregunta, si no es abusar; el tema de la latencia es nota per exemple al fer algun backspìn al codevinyl per despres moure el crossfader al canal contrari, M'explico? Vamos, si al fer un backspin, es nota un minim retard comparat amb fer-ho amb els vinils normals.
Merci per la resposta.

Vykon, el tema que comentas ho diu bastanta penya (hispasonic i demes), pero tots acabien dient que pots anar tirant, no obstant acabas comprant un pack de hard-soft ware complert (ja sigui SSL, FS II, Torq o els que esmenta Tasman).

09 set. 2008, 21:22
La latencia et vindra donada mes que res per el tipus de odinador, memoria, S.O., etc....

Exempla jo he vist ordinadors que tiran de Core Duo T2300 amb 1Gb. i tirant de disc dur exrten USB i del plan anarse la corrent i merda....
Fins que no torna a carregar el disc extern no hi ha musica.
Encanvi aquest mateix amb 2Gb. i el programa continua tirant perque o mante en memoria...
Pero tampoc es per fiarse gaire, sempre procura tindra el PC amb lo minim per musica si el fas servir per aixo exclusivament.
Jo per exemple tinc el Win XP SP3 i "twekado" desavilitant coses que no fan falta i si miro que hi ha en marxe nomes surt 23 programes executats i de memoria 108Mb.
Amb el Torq en marxa sense posar cap canço 150Mb. 23 programes en execucio.

El problema es que quan mes coses tens execucio el ordinador mes lleguira el Buffer de memoria, i mes clips sentiras. I aixo es la Latencia el temps en que el ordinador o el interface transmet les dades en temps real.
En el Torq es recomana que es fagi servir la menor cantitat de buffer posible pero que no fagi clics, has de comprobar i probar les diferents opcions de buffer.
I compte si fas servir plugins tipus VST llavors si que tindras mes latencia de lo normal.
Jo la tinc ajustada en la Conectiv a 256 i el minim es 128 i maxim 1024. En el meu cas

A per cert ja no m'enrecordaba, compte on enxufes tot, el Torq ve sense alimantacio i es una mica sensible a lo que tens endollat en la mateixa claviga d'alimentacio del PC i les caigudes de tensio seguides, exemple:

Tindre un lladre amb el PC i una llum de taula, si comences a jugar al clic,clic,clic es penja, queda bloquejat. Als altres no estic segur pero tambe he vist Serato amb el Vista i cada 30 min. penjarse.

Manera de que no pasi, posarli una font d'alimentacio i fer servir un lladre amb sistema proteccio de picos, t'anira tambe be si punxes en una rave i la burra fa el tonto si fas servir discos USB potser que aixi no perdis informacio o es casquin.
Resultat tan lo que fagis servir com el PC que tinguis influeix en el resultat final.

09 set. 2008, 22:36
Member

Membre des de: 26 març 2006, 15:05
Entrades: 60
ekstazo!

Acabo de probar lo del backspin i va perfecte, latencia 0. No obstant, suposo que es lo que diu en tasman, que influeix el pc i com ho tens configurat, jo tinc un portatil bastant nou...

Tema alimentació, de moment la bateria es bona i m'aguanta 3 hores.

He de dir, que jo utilitzo el sistema amb només 1 plat!! A veure com funcionaria el dia que en conecti 2... aquí no se si tindria garanties de que tot anés igual que ara, i potser d'aquí ve lo que comentaves que la gent, a la llarga acaba tirant cap a un sistema complet de hard-soft... No obstant, per lo que ara mateix tinc pensat utilitzarlo em fa el servei.

Per cert! el problema de les interferencies, solucionat! Baixant el volum de l'entrada de linea, s'han reduit les interferencies.

09 set. 2008, 23:22
.....

29 nov. 2008, 21:45
Usual member

Membre des de: 16 des. 2008, 07:07
Entrades: 406
Ubicació: Malgrat de mar
yo nose si me explicare bien pero ami con el torq lo que me solia ocurrir era que o se colgaba a veces o que a la hora de poner un vinilo de torq desde el principio tardara porlomenos hasta la mitad del vinilo en comenzar el tema...nose si me explico ya e dicho...por lo demas va de puta madre en serio

no son explicaciones tan tecnicas como las de ariba pero aligual te ayudan!

29 des. 2008, 22:55
Usual member

Membre des de: 18 des. 2004, 15:49
Entrades: 686
yo tambien tenia ganas de intercambiar impresiones sobre este tema.

a ver, sta hace no muxo estos programas rekerian drivers asio especificos para cada interface, pero hace no mucho los señores de steinberg (cubase) han desarrolado un driver asio q es compatible cn el 99% de interfaces de audio ya sean domesticas como pro, mermando mucho la latencia, el driver es el asio4all y yo con un netbook cn procesador intel atom a 1,6GHz, el deckadance, la interface uca202 de behringer (q sale por 27 euros) y vinilos de torq, tengo latencia de 6 milisegundos. es algo q vale la pena mirarse, sobre eso que te pasa de que el tema no se qda kieto ajusta el "rumble" q esta debajo de la ganancia en el deckadance.

saludos

30 des. 2008, 15:00
maniac ha escrit:
yo tambien tenia ganas de intercambiar impresiones sobre este tema.

a ver, sta hace no muxo estos programas rekerian drivers asio especificos para cada interface, pero hace no mucho los señores de steinberg (cubase) han desarrolado un driver asio q es compatible cn el 99% de interfaces de audio ya sean domesticas como pro, mermando mucho la latencia, el driver es el asio4all y yo con un netbook cn procesador intel atom a 1,6GHz, el deckadance, la interface uca202 de behringer (q sale por 27 euros) y vinilos de torq, tengo latencia de 6 milisegundos. es algo q vale la pena mirarse, sobre eso que te pasa de que el tema no se qda kieto ajusta el "rumble" q esta debajo de la ganancia en el deckadance.

saludos

Yo con el Torq te acosejo que uses su driver ASIO ya que en el puedes modificar buffer para mejorar la latencia y que vaya mas que sobrado.
Si tienes puesto el ASIO4ALL y usas la Conectiv con el Torq vas a tener problemas casi seguro.

No se si sera tu caso
K-dell ha escrit:
yo nose si me explicare bien pero ami con el torq lo que me solia ocurrir era que o se colgaba a veces o que a la hora de poner un vinilo de torq desde el principio tardara porlomenos hasta la mitad del vinilo en comenzar el tema...nose si me explico ya e dicho...por lo demas va de puta madre en serio

no son explicaciones tan tecnicas como las de ariba pero aligual te ayudan!

Si fuera eso, por el ASIO4ALL desinstalalo y ponle el correspondiente al interface, y si tienes algun otro interface que necesite su driver ASIO, lo puedes instalar pero recomendaria desactivarlo del Inicio Automatico del sistema.

Puedes usar el TuneUp para deshabilitar tales funciones del Inicio y desde ahi ejecutar el driver que quieras que carge manualmente para cada tipo de controlador de sonido ASIO que tengas.

Yo lo tengo asi y con los drivers ASIO de la Conectiv,ScratchAMP y IDJ8 y no tengo ningun problema.

Eso si........ nunca he probado de conectarlo todo a la vez haver que pasaria......
Ha 8 platos o Cdj's :what:
:lolhit:

30 des. 2008, 16:37
Underave Freak

Membre des de: 17 set. 2005, 13:45
Entrades: 1015
Ubicació: karcelona
Col·lectiu: NSM
bueno yo no lo he probado aun (porque están en camino) pero si alguno tiene la hercules rmx con los vinilos de virtual dj funciona tmb.

http://de.virtualdj.com/forums/95642/Ge ... ixer_.html

y aquí una muestra de turntablism

si ya tenéis una tarjeta de sonido asio y unos platos de cd también podéis probarlo sin gastaros ni un euro... os bajáis el virtual dj pro y los timecode cds de aquí (gratis) : http://www.virtualdj.com/products/timecode/cd.html

aquí un vídeo de ejemplo

08 gen. 2009, 15:17
Underave Freak

Membre des de: 17 set. 2005, 13:45
Entrades: 1015
Ubicació: karcelona
Col·lectiu: NSM
Entrada ayuda virtual vynil + dj
bueno estos del virtual dj son bastante rápidos enviando. Ya me han llegado los vynils... y claro esta lo primero que he hecho en vez de seguir estudiando ha sido probarlo.

Resumen técnico: vinilos virtual dj + hercules rmx + virtual dj.

Lo conecto todo... un poco de incertidumbre pero consigo hacerlo funcionar. Al principio la canción se volvía loca cada vez que paraba el vinilo pero lo he conseguido arreglar con una opción de la configuración "auto config" XD el cual ha calculado la señal del vinilo y todo bien.

Ahora mi PROBLEMA: al levantar la aguja se para la canción (correcto) pero al volverla a dejar la canción regresa al inicio... por lo tanto no puede trackear el vinilo (esto en realidad lo puedo solucionar con el ratón... pero...)

Un dia con más tiempo ya hablare las maravillas de la hercules rmx XD (virtual vynils + controlador midi para el ableton "10 potenciometros, 46 botones etc etc" + mesa de mezclas "se pueden conectar los platos para pinchar normal" + mesa para pinchar con el virtual dj)

17 gen. 2009, 12:51
Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 12 entrades ] 

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :