Ja he arrivat a casa (mes aviat del desitjat)... estic en disposició d'intentar respondre les intrigues del forero dirrrrti.
1er... Tant el Trivialtek01 com els pocs discos de Narkotek que he escoltat a la meva vida em semblen bastant dolents, el millor adjectiu que se m'acudeix per definir-los es comercials (si em llegeix el joc segur que em cobre mes cars els discos els proper dia). El disc que tu deies que has comprat, no l'he escoltat. Deixem-ho en que era un simple intent de sarcasme / burxa en un moment d'aburriment (en tinc bastants al llarg del dia).
2.- Música en la meva vida n'he escoltat molta, estils puc asegurar que molt pocs. De ben segur que em perdo coses que m'encantarien. Podria dir-te que practicament tot el que he escoltat a la meva vida musicalement parlat ha estat electrónica.
Tret de un grapat de subgeneres de techno i d'ara començar a mastegar drum and bass a punta pala l'unic que me parat a escoltar en la meva vida es algo de música clasica i algun que altre disc de Queen.
Mirant la música globalment no em considero pas cap expert. De fet en quant a eléctronica hi ha moltisimes coses que desconec també.
3.- El techno en quasibe totes les seves variants no es un gran exemple de complexitat. Moltes produccions no utilitzen gran varietat de sons.. cert.
Aquí està la dificultat alhora de crear cançons que et fan atrapar la ment desenvolupant sons i convinant-los d'una manera altament repetitiva. I es que la música está basada en la repetició, en alguns estils mes en d'altres menys.
El que em de tenir en compte sobre totes les coses, es en quin contexte estem parlant i apartir d'aqui definir les coses... Estem parlant de música electrónica de ball.
A mi el Techno em transmet energia, em transmet alegria, em pot transmetre un munt de sensacions. Temes amb sons atmosferics, temes amb sons foscos que em fan volar la ment. Com a tots els estils s'ha de rebuscar per trobar coses que resultin interesants, interesants per a mi està clar.
Quant escoltes un tema i posteriorment passes a definir-lo, pots tenir en compte moltes coses que influiran en la teva opinió final. El que mes pes te obviament en aquesta opinió es el tipus de samples, sintes o "instruments" emprats. Si tots els sons que compossen un tema no et diuen res per separat el mes probable es que no t'aporti massa cosa el conjunt global.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Et posaré uns quants exemples de cançons que per mi tenen riquesa sonora. Partint de la base que el tipus de so amb el que es basen a mi m'agrada... Et pos temes no massa típics.
Sterac - Mysterium: Es un tema força antic. Es lent i força repetitiu (jo ho deixaria en progressiu), pero te una atosfera que m'encanta.
Steve Rachmad - Moog on Acid: Molt en la linea del anterior, de fet es del mateix productor sent el primer d'un dels molts alias d'aquest holandes. Per mi això es un exemple de so ben treballat amb un resultat molt musical.
Emanuel Top - Turkish Bazar (Thomas P. Heckman Remix) - Techno que atrapa...
T.Raumschmiere - Monstertruckdriver: Això no te musicalitat ???
James Ruskin - Work (Steve Rachmad Remix) ... es repetitu??? si, com tota l'electronica de ball. M'atrapa i m'encanta.
Spokesman - Acid Creak (Pierres Reconstruction Mix): Techno molt Old School.
Asys - No more fucking Rock'N'Roll: Acidtechno fora de lo mes convencional. Mes ràpid i contundent que la resta...simplement BRUTAL!!!
Spolvet - Rock The Sun: Hardtechnazo amb una molt bona combinació de breaks en algun punt... especial devilitat que tincper les guitarres.
Lenny Dee - Forgotten Moments: .... també hi ha temes hardcore amb velocitat que em possen la pell de gallina, aquest es un clar exemple ... This is Gabber!!!
Diplomat & Trouble - Tantalum Cones: Un altre de hardcore... res a veure amb el frechcore ravero d'ara.
Time Exile and Sub Focus - Silicon Chop: Un exemple de Drum and Bass amb un so meravellos.....
Quasibe tots els temes del triple EP Driving Insane de Black Sun Empire
Per acabar dos temes de techno molt fosc no exsesivament melódics, però amb un so i energia brutals.
Oscar Mulero - Anaconda
Henrik B - Manwolf
Jo crec que tot això te molta qualitat.... MUSICÓN
------------------------------------------------------------------------------------------------
Majoritariament, no necesito massa velocitat per escoltar música i que m'agradi
En definitiva...penso que el techno no es una música fàcil d'escoltar. Tampoc fàcil de produir.
PD: Si tu o algú no trova algun tema, em podeu agregar al soulseek... badgeorge igual que aquí.