|
Hora i data actual: 05 set. 2025, 20:38
|
Mostra les entrades sense resposta | Mostra els temes actius
Autor |
Missatge |
kapita_voll
Moderador
Membre des de: 30 ago. 2007, 23:53 Entrades: 1816 Ubicació: Ja he tornat
Col·lectiu: yukomate
|
 ¿qué es el IDM?
Fa un temps que veig aquest estil als flyers, i en teoria també he sentit algun dj punxar-ne, però, deixeu-me que em sinceri, no tinc ni idea de què és. És un nou gènere / sub-gènere nou? Fa la hòstia d'anys que es produeix i jo no me n'havia adonat? Algú m'explica en què consisteix i em brinda una bona sessió per escoltar? És que potser en sóc un fanàtic i encara no ho sé!
Perdoneu la meva incultura i regaleu-vos si és possible, a la wikipedia hi he trobat algo però molt generalista, a veure si m'ho aclareu els experts.
merci.
_________________ [FORMAD BANDAS.TOMAD CASAS.MUERTE AL ESTADO Y VIVA LA ALEGRIA]
|
04 març 2009, 10:53 |
|
 |
Lordignatius
Farmatrón
Membre des de: 26 ago. 2007, 12:28 Entrades: 1758 Ubicació: Mauthausen
|
 Re: IDM
IDM: Intelligent Dance Music
Para que te hagas una idea, conoces a Aphex Twin, Venetian Snares, Autechre...?
_________________ $
|
04 març 2009, 11:06 |
|
 |
kapita_voll
Moderador
Membre des de: 30 ago. 2007, 23:53 Entrades: 1816 Ubicació: Ja he tornat
Col·lectiu: yukomate
|
Els dos primers em sonen, el segon ni això, però ara em baixo algo.
en vull més
_________________ [FORMAD BANDAS.TOMAD CASAS.MUERTE AL ESTADO Y VIVA LA ALEGRIA]
|
04 març 2009, 11:39 |
|
 |
DPAM23
Site Admin
Membre des de: 27 set. 2004, 19:23 Entrades: 5719 Ubicació: Barna²³
|
XXDDD Lordignatius, conoces mouse on mars? ésto entraria?
|
04 març 2009, 12:02 |
|
 |
megazero77
Moderador
Membre des de: 06 juny 2005, 06:15 Entrades: 7071
Col·lectiu: Rizomatik
|
 Re: ¿qué es el IDM?
La Wikipedia es tu amiga... http://en.wikipedia.org/wiki/Intelligent_dance_musicPa muestra un botón: Sellos como Warp o Rephlex son básicos para entender el IDM.
04 març 2009, 12:03 |
|
 |
Lordignatius
Farmatrón
|
¿tu que dices?, ¿se les podrian etiquetar tan facilmente?
_________________ $
|
04 març 2009, 12:38 |
|
 |
Icebreaker
Usual member
Membre des de: 06 jul. 2005, 13:58 Entrades: 378 Ubicació: BCN
|
La IDM per a mi ve a ser una espècie de calaix de sastre per a la experimantació musical, un punt on es mesclen diferents estils, melodies poperas, sorolls, técniques de sintesis granulars, disarmonies, breaks, glitches, etc. Per a mi el vale tudo de l'electrònica, com una espècie de breakcore més sutil/intelectual, vamos no tan cafre De fet al ser tant lliure costa de classificar i les barreres amb altres estils com el drill&bass, glitchcore, noize, etc, a vegades són molt fines o inexistents, almenys per a mi.
_________________ http://www.myspace.com/icebreaker6
http://www.myspace.com/razaroja
|
04 març 2009, 13:21 |
|
 |
pisu
Underave Fever
Membre des de: 15 març 2007, 16:05 Entrades: 1231 Ubicació: Berlín
Col·lectiu: música.vermella
|
Yo la primera vez que escuché el termino fue en el festival Decibelio de Madrid allá por 2004. No conocía prácticamente de los que allí tocaban, tan solo a Panacea. Estaban tocando Needle Sharing cuando empecé a hablar con un valenciano que me dijo 'tio, esto sí que es IDM' a lo que yo le contesté 'qué coño es IDM?' 'Intelligent dance music, colega...'. Me quedé flipando con el término, sonaba mejor que los Needle Sharing. Aunque yo creo que en aquel festival sonó más noize que otra cosa, desde luego no era lo típico que había venido escuchando. La verdad es que se me ha ido afinando el oido para estas músicas, pero como dice el señor Icebreaker las fronteras entre estilos está muy diluida.
_________________ http://www.myspace.com/pisumusic http://www.musicavermella.com
|
04 març 2009, 14:12 |
|
 |
DPAM23
Site Admin
|
 |
 |
 |
 |
Icebreaker ha escrit:
La IDM per a mi ve a ser una espècie de calaix de sastre per a la experimantació musical, un punt on es mesclen diferents estils, melodies poperas, sorolls, técniques de sintesis granulars, disarmonies, breaks, glitches, etc. Per a mi el vale tudo de l'electrònica, com una espècie de breakcore més sutil/intelectual, vamos no tan cafre
|
 |
 |
 |
 |
yo creo que según lo que dice ice si que entran en el saco. pero lo preguntaba porque no tengo ni idea de IDM. con la "definición" esta ya me queda mucho más claro, algunas veces escuchando grupos me he preguntado como coño se catalogarían, ahora (más o menos) lo veo más claro.
|
04 març 2009, 15:39 |
|
 |
acidboy
|
Aquest primavera sound podrem gaudir de dos dels genis del IDM així que si voleu sapiguer una mica mes sobre aquests estil no tindreu millor forma de fer-ho  .
|
04 març 2009, 17:23 |
|
 |
acidboy
|
potser si però es que realment ho trobo una etiqueta encertada. Es una forma de dir que es un tipús d'electrònica especial, elaborada, abstracte i fora de lo comú. Normalment la gent que produeix aquest tipús d'estils te un concepte molt mes avançat de la música que altres productors i com a tal els seus oients tmb tenen una forma d'entendre la música mes avançada que el resto. Que això no vol dir que et faci millor o pitjor sino que potser tens la intelegencia musical ( que es un tipus d'inteligencia, no m'ho estic patillant ) mes desenvolupada.
|
04 març 2009, 17:44 |
|
 |
Lordignatius
Farmatrón
|
Si bueno, en el fondo si que entran el en saco... pero es que son tan raros, hay temas con pinceladas mas al ambient, inditronica, rock...
_________________ $
|
04 març 2009, 18:29 |
|
 |
DPAM23
Site Admin
|
a tú t´agrada qualsevol cosa despullada XD
|
04 març 2009, 21:36 |
|
 |
tek_activism
Usual member
Membre des de: 25 abr. 2007, 20:01 Entrades: 336 Ubicació: maresme
Col·lectiu: Música Vermella
|
el terme IDM, que reconec que es conflictiu xD significa que es una música per ballar amb la ment, i no amb el cos. Un ball on els moviments els generes mentalment, amb la inteligència, en cap moment IDM es refereix a una musica mes inteligent que les altres, sino a la manera d'interpretarla!
l'IDM, pel que jo se, podriem dir que es caracteritza generalment per textures obscures, melancòliques i plàcides, sempre amb un punt de vista experimental, i utilitzant molt sovint canvis de compas (com el tma parlat a Terrorisme Poetic xD) i bateries fragmentades, com en el breakcore (algunes mes altres menys), a mes a mes molt IDM basa la seva harmonia en l'atonalisme i, evidentment (com molts estils ja dins de la musica electrònica) el sorollisme i la musica aleatòria.
_________________ ---- [ http://www.madame-alkhimia.tumblr.com ] ----
|
04 març 2009, 23:37 |
|
 |
acidboy
|
Doncs jo segueixo pensant que fa mes referència a l'inteligencia musical i no al ball mental. Tota la música que t'agrada i que tingui ritme es ballable.
Pedant? Potser si però tampoc crec que sigui tan exagerat com tu remarques dirrti. El que està claríssim es que tu agafes 100 persones al atzar que no hagin escoltat mai IDM i els hi fas esscoltar-ho i ja veuras quines reaccions tenen. Segurament, si la teva inteligencia musical està compresa entre el 2% i el 15% reaccionaras dient, que es aquesta bogeria, ho rebutjaras i no mostraras cap tipus d'interes. Si es una mica mes elavada entre el 15% i el 30% segurament ho escoltaras amb atenció i mostraras un respecte envers la música en si. Posiblement d'inici, no t'agradarà i no mostraras gaire interes, però la teva curiositat musical farà que un dia, potser ho tornis a escoltar o a parar-hi mes atenció si tens l'oportunitat d'escoltar-ho un altre cop. Així fins que poder acabis entenent mes el concepti i t'acabi agradant. I si la teva inteligencia musical es elavada, entre un 50% i un 80%, segurament, si la música que t'han ensenyat es de cualitat, directament set despertarà un estimul musical que independenment, de que t'agradi o no, et farà valorar aquella musica amb un criteri bastant acertat, on segurament, tindras una bona impresió,et despertarà curiositat i indagaras mes profundament.
Potser no em creus, però sobre inteligencia musical estic bastant informa't i funciona bastant d'aquesta manera. Nosaltres neixem amb un % d'inteligencia musical que en el llarg del temps, pot anar aumentat o pot anar disminuint depenent de si l'entrenem o no.
Tota persona que te un tan % elevat d'inteligencia musical, escolta moltissima música i molts estils diversos. Es una persona que segurament no tindra mirament a l'hora d'escoltar qualsevol estil. No s'estanca mai i sempre va evolucionant. I que a poc a poc, anirà ampliant el seu repertori musical i cada cop, estarà mes obert a altres estils. Obviament, depenet de quin % tingui, la cosa anirà mes fluida o anirà mes lenta.
I et diré una cosa mes, totes les persoens que conec que son amants de l'IDM, son persoens amb una grandíssima cultura musical. Persones que viuen bastant per la música, que o bé son musics o bé son deejays o bé estant tot el sant dia escoltant música i van de concert en concert. I ja ni et dic, els grans productors de l'IDM. Mes penjats que ells no hi ha res en el mundillo de l'electrònica. Comparables totalment als compositors de música clàssica.
Es per això que dic, que l'IDM va lligat a l'inteligencia musical. I com et dic el IDM, et puc dir que t'agradi la música clàssica amb 16 anys al 2008. Això també denotaria un nivell alt d'inteligencia musical.
EDITO: Ojo! que això no vol dir que si no t'agrada l'IDM siguis un cateto musical eh. No fotem!!! Es pot donar el cas de que tinguis un alt nivell d'inteligencia músical i que et resudi la polla l'IDM i que el trobis aberrant i asqueros. No hi ha veritats absolutes i menys en el mon de la música.
|
05 març 2009, 11:49 |
|
 |
elboletaire
Site Admin
Membre des de: 30 abr. 2001, 22:30 Entrades: 9395 Ubicació: Desubicat
Col·lectiu: Skorea Sound
|
Com, però que hi ha a qui no li agrada la música clàssica?  Tornant al fil del tema, agraeixo que hagi sortit per aquí perquè precissament l'altra dia intentava explicar-li a un col·lega què dimoni era IDM i ara crec que m'ha quedat del tot clar  I ara una pregunta, hi ha cap productor només de IDM, o en el seu defecte, alguna compilació de IDM? Perquè sempre que busco artistes d'IDM aquests acostumen a composar altres músiques i fins ara no he trobat cap disc de només aquest estil (a part del que ja s'ha esmentat que acostuma a ser bastant "polifacetic"). PS. Tampoc us penseu que he buscat gaire, eh? El que us demano és recomanacions sobre l'estil
05 març 2009, 13:18 |
|
 |
Ravingman
|
L´origen de la IDM, la podriém trobar en aquest mail de l´any 93 ( si del 93!, pioners d´Internet tb )
7Dec93 1:36:33 De. Drkman Asutno. Artificial Intelligence y mucho más
Cim escribió:
Toda esta discusión sobre AI (aixi es deia l´IDM abdans que es digues IDM ) está bien, pero es obvio que resulta estúpido acabar sonando com el techno de Detroit original. !Argh! ¿Es demasiado pedir un poco de comprensión de lectura por ahí? ¿Cúantas veces voy a tener que decir que no es sonar como Detroit a lo que me opongo, sino a esa gente que dice vamos, este material es original e innovador? Como ya he dicho antes, esta música, este techno inteligente, material con el que relajarse sin que forme parte del decorado (no como el ambient), falla en un punto, y no estoy ólo en esta opinión: "demasiado aburrido para escuchar, no lo suficientmente oscuro para bailar". O algo así. Ciertmanete no es duro, no es techno que te haga sangrar por la nariz. Mail d´unes notes interiors de Artificial Intelligence II ( Warp,1994)
pd: A l´IDM tb se la coneixia com Braindance aka ball mental com ha dit algú per aqui
|
05 març 2009, 14:31 |
|
 |
gummo
Usual member
Membre des de: 10 nov. 2008, 23:08 Entrades: 734 Ubicació: Descolocado.
|
Nathan Fake està inclos al IDM????
Es com molt....nose com dir-ho tirant al ambient.
|
05 març 2009, 14:49 |
|
 |
tek_activism
Usual member
Membre des de: 25 abr. 2007, 20:01 Entrades: 336 Ubicació: maresme
Col·lectiu: Música Vermella
|
jo boletaire et recomanatia Amon Tobin. Una bestia de l'IDM en pura essència.
_________________ ---- [ http://www.madame-alkhimia.tumblr.com ] ----
|
05 març 2009, 15:07 |
|
 |
acidboy
|
Nathan fake ha tret un CD dun rollo molt IDM. Podriem dir que Nathan fake ha anat experimentant entre el techno i el IDM. Per mi es un geni.
Amon tobi es brutal i un que recomano 100% i que poca gent el te en compte es KETTEL. Autèntica atmosfera musical. A mi personalment em torna boig la seva música.
AROVANE es un altre artísta que fa un tipus de IDM com kettel. Atmosfèric i mentaloide.
Takagi Masakatsu es un japo que deu ni dor la música que fa. Aquest es un rollo encara mes tranquil i atmosferic que Arovane o kettel. Jo ho recomano per escoltar quan vols pura tranquilitat.
OPIATE també es un gran artísta on aquest li sol posar una mica mes de ritme a les seves cançons deixant mes a segon termi les melodies atmosfèriques.
I bé despres tens el mitiquíssim Aphex twin que ha fet de tot. No es pot catalogar pq te absolutament de tot. Ha fet techno, ha fet idm-jungle-breakcore, ha fet hardcore i ha fet música barrejan-ho tot el que he dit abans. Un autentic monstre.
I el meu favorit es el Señor Squarepusher. Aquest podriem etiquetarlo mes com a idm-jungle-breakcore pero amb un baix realment acollonant i tocat per ell. Apart que per mi aconsegueix un dels millors sons en quan a melodia IDM.
I bé n'hi han molts mes. Per aquí españa tenim un madrileño AZ-ROTATOR que es un crack també.
Saluuuut!!
acidboy l’ha editat per darrera vegada el dia: 05 març 2009, 16:39, en total s’ha editat 1 vegada.
|
05 març 2009, 16:20 |
|
|
Qui està connectat |
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant |
|
No podeu publicar temes nous en aquest fòrum No podeu respondre en temes d’aquest fòrum No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum
|
|