|
Hora i data actual: 27 juny 2025, 20:09
|
Mostra les entrades sense resposta | Mostra els temes actius
|
Pàgina 1 de 1
|
[ 14 entrades ] |
|
El món de publicar en segells.
Autor |
Missatge |
Esputo Social
Underave Fever
Membre des de: 12 des. 2006, 16:30 Entrades: 1258 Ubicació: Perdido en el saco.
|
 El món de publicar en segells.
M'extranya que ningú s'hagi parat a parlar del tema, ja que és part del cicle. He pensat que, tenint tants talents com corren per aquí, sería interessant escoltar consells, experiències...sobre tot el que pot envoltar el món de la publicació: l'enviament de demos, preferiu netlabels, segells tradicionals, d'aquí, d'allà, montar-t'ho tu, heu tingut cap contracte, etc. Tots hem escoltat temes publicats molt mediocres (o clons de clons d'altres clons...) mentre altres genialitats no troben el seu lloc, perquè passen aquestes coses? Publicar és per quatre amb sort?...etcètera.
Que cadascú digui la seva.
_________________ Blablabla blabla blablabla...
|
05 nov. 2010, 17:49 |
|
 |
TDF
Underave Fever
Membre des de: 12 des. 2005, 18:57 Entrades: 1959 Ubicació: Okata no es masnou!
|
 Re: El món de publicar en segells.
Yo estoy en un sello americano, entré con un tema de house que colgué por aquí (Ahora en diciembre sale el EP). Despues de unos 9 años enviando demos, consegui un contrato coglando el tema en un foro de house, dio la casualidad de que había unod e los que lleva el sello y zas!, al final es la suerte y la constancia lo que te lleva a firmar.
Por otro lado los sellos españoles no se arriesgan demasiado, ves gente que hace temas de mierda que saca discos, y otros que hacen temas buenos no consiguen nada porque su nombre no se escucha, esa es una realidad de mierda, pero es así.
_________________ http://www.myspace.com/tdfkore http://www.myspace.com/Polankoprods
|
05 nov. 2010, 20:45 |
|
 |
pisu
Underave Fever
Membre des de: 15 març 2007, 16:05 Entrades: 1231 Ubicació: Berlín
Col·lectiu: música.vermella
|
Para publicar hace falta por un lado suerte, talento (que no dependen demasiado de nosotros mismos) y luego saber mover adecuadamente el material (que en eso es lo único en lo que se puede aprender). A mi la verdad es que creo que se me da bastante mal esto último... Me ha pasado con un par de temas, como 'suda' y 'pop' que después de un tiempo de haberlos enviado y haberlos publicado con música.vermella alguien los escuchó y me los quería sacar en vinilo, pero ya estaban publicados y tal... El rollo es conocerte los sellos que publican música similar a la que tú haces. Ser estricto con el estilo, normalmente los sellos se centran mucho en un tipo de sonido. Ir pillando los correos de contacto directo con los sellos y hacerte lista de mailings rollo 'sellos hardtek', sellos 'core', sellos 'tribe', etc. Dedicarle unos días a recoger datos o ir haciéndolo cuando te encuentras con un sello que te mola. Mail típico 'about' de la página. También hacerte listas de mailing en soundcloud que aún no está petada de spam, como myspace, olvídate de enviar nada por ahí, yo envié creo que 60 y leyeron igual 10 el mensaje... A parte de enviar solo temas con el sonido que los sellos (crees) que buscan, también enviar unos cuantos, no ir enviando de uno en uno. Yo creo que esto es lo más importante para publicar, luego también puedes postear en foros, redes sociales, etc. En cuantos más sitios esté mejor. Estoy hablando tanto de netlabels como de labels de toda la vida... También quizá adjuntar una bio si ya tienes cosas publicadas... A mi todo este rollo me raya un cojón y nunca me he currado estas listas de mailing, pero para la próxima remesa de temas lo haré. Estos últimos que me han publicado, escucharon los temas por el mail del myspace ese que no se lee nadie... Curioso. En música.vermella funcionamos igual, nos van llegando cosas, y de momento nos podemos escuchar todo porque tampoco llegan tantas cosas. Luego nos pasamos el día escuchando música (no por el sello, porque me he pasado, me paso y pasaré la vida escuchando música) y si nos mola algo le proponemos sacar una referencia con nosotros... Si se me ocurre algo más lo comento! PD: por cierto, el tema de house de TDF es un temazo 
_________________ http://www.myspace.com/pisumusic http://www.musicavermella.com
|
06 nov. 2010, 13:41 |
|
 |
Esputo Social
Underave Fever
|
Yo, aunque no puedo hablar de publicar ni por asomo, me estoy fijando en plataformas donde hospedar y mover material y me parece que myspace esta perdiendo cada dia más: Empalagoso, con 2 o 3 ventanas ya me da problemas, spam a mansalva y poco provecho. Hace na' y menos que me registré y aún no se ni porque. En cambio Soundcloud lo veo por el momento cojonudo, te puedes perder saltando entre productores y sellos, además te da la posibilidad de enviar temas a los sellos fácilmente; pero lógicamente no es suficiente para buscarte un hueco.
No se como estará el tema con otros estilos, pero el caso concreto del hardtek (donde yo puedo opinar) ha entrado en una rutina que da pena, todo hiper-predefinido y siempre hay que ir con cierto renombre por delante... ¡o eso dejan entrever! pues si de 20 referencias nuevas 15 son de los mismos productores de siempre...y de las 5 restantes la mitad son gente que se lo ha ganado haciendo clones de esos productores... Al final cada vez más sellos se van cerrando a ese estilo concreto y se jode la marrana.
A otra cosa, por ejemplo, es posible que te pidan algun retoque en el tema para publicarlo? No es común imagino, no? El mastering, tiene por costumbre ir a cargo del sello?...
|
07 nov. 2010, 00:54 |
|
 |
gummo
Usual member
Membre des de: 10 nov. 2008, 23:08 Entrades: 734 Ubicació: Descolocado.
|
Yo veo un poco inútil soundcloud y myspace para que te observen...salvo que te muevas un montón. Prefiero otro sistema tan clásico como enviar tus mejores trabajos en un CD a la dirección del sello, más directo.
|
07 nov. 2010, 22:52 |
|
 |
TDF
Underave Fever
Membre des de: 12 des. 2005, 18:57 Entrades: 1959 Ubicació: Okata no es masnou!
|
Yo al myspace la unica utilidad que le veo es precisamente esa, el spam descarado. Tengo un programa para mandar mensajes y comentarios automaticamente, si sabes hacerlo bien, consigues visitas a los videos y con ello un porcentage de gente que querra comprar tu tema, solo sirve para eso.
X cierto,s i que te pueden pedir cambios, por poder pueden, pero lo hacen poco, no te diran "quita este sample", directamente no te publicaran ese tema, pero bueno, tampoco es norma. A mi que pidieron que quitara unos samples de voz de un tema, mas que nada por los derechos de autor.
En el sello que estoy hacen ellos el master, pero nos mandan los temas masterizados y podemos opinar y pedir cosillas. Pero ya te digo, que cada sello es un mundo en estos temas.
Cuando no has firmado (incluso habiendo firmado) lo que tienes que hacer es mover tu musica mucho. Si es buena, acabaras publicando.
_________________ http://www.myspace.com/tdfkore http://www.myspace.com/Polankoprods
|
08 nov. 2010, 00:21 |
|
 |
After Tek
Lives in Underave
Membre des de: 03 oct. 2007, 21:32 Entrades: 2155
|
Ten cuidado a que sello lo envias, porque he escuchado de algunos que deu n'hi do lo ninjas que pueden llegar a ser.
11 nov. 2010, 21:25 |
|
 |
gummo
Usual member
|
Bueno, siempre es recomendable o no enviar todo el tema y registrarlo ni que sea por CC aunque se lo pasen por ahi (supongo que lo respetarian xD), si esque te refieres a plagios o nose realmente a que te puedes referir...
|
11 nov. 2010, 23:25 |
|
 |
karma_police
Trolliticus Maximus Intelectus
Membre des de: 04 oct. 2009, 21:39 Entrades: 2501
|
Yo creo que aquí hay que visualizar el problema del medio donde trabajáis:
- Tenéis un producto - Ese producto lo estáis moviendo por Internet (ya sea email, myspace, soundcloud, etc.) - Como vosotros hay miles de personas que hacen lo mismo por lo que el medio se dispersa y se satura de propuestas. - El objetivo es conseguir que la persona que tiene un sello y tiene la pasta dé con vuestro producto y decida editarlo (aquí entraría lo que dice pisu de conocer qué sellos son los que se adaptan mejor a vuestro producto y haceros un plan para llegar a ellos).
A partir de aquí yo creo que tenéis dos formas de trabajar (no excluyentes):
- O ser lo suficientemente originales para situar vuestro producto en espacios que no estén saturados de propuestas para de tal forma ganar visibilidad (innovar en el medio como lo han hecho los netlabels).
- O ser tan buenos en vuestro producto que no se pueda ignorar su calidad.
Al final todo se resume a eso, como hacer resaltar vuestro producto por encima de otros a los ojos del pabo que tiene la pasta y decide qué se edita.
|
12 nov. 2010, 11:07 |
|
 |
Esputo Social
Underave Fever
|
Justamente el otro dia estaba leyendo ésto: Boycott OmnitekBueno, no sé hasta que punto se debe ser desconfiado la verdad...aunque a malas pues si, mandar solo un cacho de los temas no iría mal. A lo que dice Karma...vamos, que está jodido igual xd o eres un hacha en marketing o tienes la chiripa de ser escuchado.
|
12 nov. 2010, 13:10 |
|
 |
gummo
Usual member
|
Se per on van els tirus de la noticia, pero podrias resumir-ho xD 0 francés entenc casi xd
|
12 nov. 2010, 14:13 |
|
 |
Esputo Social
Underave Fever
|
Jajaja, jo tampoc l'entenc massa, però ve a dir que Omnitek ha plagiat un live de Tetrips i l'ha publicat en un vinil ( http://www.toolboxrecords.com/en/product/8541/tribe/Omnitek-03/# TRACK 02), segons diuen sota el pretext de voler reviure el live. Una moguda una mica rara.
|
12 nov. 2010, 20:07 |
|
 |
Esputo Social
Underave Fever
|
També cal dir que existeixen (cada cop més) segells d'autoproducció, tu poses part de la pasta i 1 o més temes i et donen X còpies. Personalment ho trobo una putada per qui no tingui els diners, doncs segueix sent allò de qui paga mana. Lògicament el segell pot rebutjar els temes que li petin, però suposo que hi ha certa facilitat afegida per entrar-hi. A més a més s'hi suma el fet de que normalment són encarats als talents emergents, mentre altres subdivisions (no autoproduïdes) són pels 4 de sempre, això fa que el segell sempre et pugui enviar a "pagar" enlloc d'invertir ells. També imagino que és una manera de fer diners i no arriscar-se cada 2 per 3 a publicar a certa gent, però... en fi. 
|
22 nov. 2010, 12:34 |
|
 |
tek_activism
Usual member
Membre des de: 25 abr. 2007, 20:01 Entrades: 336 Ubicació: maresme
Col·lectiu: Música Vermella
|
ostia, un tema complicat, però molt interessant xD
jo crec que, d'alguna manera, la feina del músic que vol promoure la seva música, està, com ja s'ha dit, en moure la teva obra a través del màxim de mitjans disponibles i fer arribar la teva feina a tnts llocs com creguis pertinents. Jo no sóc partidari de l'spam massiu a traves de segons quins mitjans. Sempre va be fer promo a saco per coses puntuals, tampoc pecarem de pedants, però la penya que es dedica a spamejar tot el que publica acaba fent pudor. Jo per exemple, rebo molts dies mails de soundcloud per exemple, de determints artistes que cada vegada que publiquen un tema o fan un canvi minim foten una promocio de 4500 mails. Jo ja se qui son i automaticament clico a eliminar al mail. No li trobo un sentit artístic més enllà de l'ego accentuadíssim del que es dedica a fer aquest spam descarat de la seva obra.
Jo personalment, crec que en el moment que vivim, com algú comentava abans, els mitjans dels que disposem (soundcloud, myspace (encara que li quedin quatre dies de vida xDD), i altres xarxes socials etc.) estàn de putissima mare, però "tu" ets un gra de sorra més en aquest immens desert de penya que publica coses permanentment. Sempre hi haura gent que fara coses molt pitjors que les teves i gent que fara coses a les quals saps que no arribaras ni a la sola de la sabata ni en mitja vida xD però bé, jo penso que aprofitar aquestes eines es un gran sistema (per molta o poca repercussió que pugui tenir, sempre es millor que cap) i per altra banda, no deixar d'insistir en buscar coses i més coses. Jo no m'havia plantejat mai moure la meva música seriosament fins que un dia em van publicar 2 temes en vinil amb MackiTek Records. No m'ha tornat a sortir mai més res del mateix estil, però a partir d'aquell moment em vaig proposar la idea de no esperar a que em vinguesin a buscar, i crear el meu propi sistema de distribució per entrar mica en mica en el mon del "mercat" musical, i tambe per participar i oferir possibilitats a gent com jo. D'aquí ve la feina dels netlabels, jo crec, i en el meu cas de Música Vermella. El netlabelism (tot i que hi ha segells que han adquirit una importància molt seria) crec que s'enfoca actualment en un pla anterior (quant a prestigi) als labels tradicionals. És una manera d'obrir portes en un camp molt més extens que el de les xarxes socials esmentades, però alhora també una forma de buscar un pont cap a una indústria més ferma (això no vol dir que un abandoni la seva tasca com a participant o publicant en el mon del netlabelism). De totes maneres, cada vegada més els netlabels estan prenent pes i adquireixen més espai en el món de la música. Suposo que, a part de perquè cada cop n'hi ha més, perquè amb el temps els primers netlabels s'han anat professionalitzant i ja no són una simple iniciativa cultural, sinó que tenen un potencial professional molt ben parit, i això va atorgant cert prestigi al moviment.
Tot i això, despres del parrafote, crec que lo seu és la motivació pura i dura, que es la unica cosa que et porta a disfrutar del que fas, i a aconseguir els teus objectius. Capficar-se en publicar un vinil amb el segell més pepino em sembla que al final només et porta frustració (o potser no, però es la meva opinió).
PD: cal dir tambe que l'internet, tot i afavorir moltissim la difussió d'artistes sense necessitat de cap tipus de recurs econòmic, fa també que la penya consumeixi moltissima menys música comprada, la qual cosa fa que els segells tradicionals s'ho pensin 3 vegades abans de publicar algo en fisic. I no m'estranya. No conec precisament poca penya que s'ha arruinat publicant segons quines coses, potser molt bones, però alhora arriscades.
_________________ ---- [ http://www.madame-alkhimia.tumblr.com ] ----
|
04 des. 2010, 03:33 |
|
|
|
Pàgina 1 de 1
|
[ 14 entrades ] |
|
Qui està connectat |
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant |
|
No podeu publicar temes nous en aquest fòrum No podeu respondre en temes d’aquest fòrum No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum
|
|